Eitje

De Pool-indeling voor het WK in Brazilië spreekt voor zich.., een 'eitje'.

read more

Blij worden

Redenen waarom we blij worden van visualisaties. Met het visualiseren van concepten houden we ons dagelijk bezig. Niet alleen dat het er goed uitziet maar het wordt door mensen makkelijker gevonden om zaken te begrijpen en te doorgronden. Dit is ook wetenschappelijk bewezen in diverse onderzoeken. Veelal liggen de volgende redenen hieraan ten grondslag:

 

• 93% van de communicatie is non-verbaal en mensen vertrouwen op visuele signalen.

 

• 70% van de zinuigelijke receptoren bevinden zich in de ogen en maken het gemakkelijk om informatie visueel op te nemen.

read more

Oorzaak van optische illusies

De oorzaak van optische illusies wordt bepaald door een bepaald hersengebied. Wetenschappers hebben dit hersengebied gelokaliseerd bij zowel mensen als dieren en bevindt zich in de visuele cortex. Dit gebied onder de naam V4 wordt actief zodra er dingen zijn die verkeerd worden geïnterpreteerd. De onderzoekers van de universiteit van Maine hebben dit gepubliceerd in het magazine ‘Proceedings of the National Academy of Siences’. Hierin stellen zij dat patronen in optische illusies worden aangevuld door het brein, zodat niet bestaande vormen worden waargenomen.

read more

De truc van Poorter

"Oude honden kan je geen trucjes leren", was ooit de gedachte. Totdat het tegendeel bewezen is. Poorter is de eerste hond ter wereld die auto kan rijden. En wat dit met grafisch ontwerp te maken heeft? Helemaal niets. Deze wetenswaardigheid toont alleen aan dat er letterlijk onbegrensde wegen tot onze beschikking staan. En dus ook voor onze klanten.

 

read more

Zo ziet gemiddeld eruit

Als je de foto’s van een heleboel vrouwen uit een bepaald land met moderne technieken tot een gemiddelde maakt dan krijg je het gezicht van de ‘gemiddelde vrouw’ uit dat land. De Universiteit van Glasgow deed het voor een groot aantal landen en dit is het resultaat.

Met recht onze slogan: "Wie is er niet verliefd geweest op het mooiste meisje van de klas?"

read more

De wind eronder

Een creatieve oplossing ligt soms voor de hand. In Sjanghai wordt volop gebouwd en is een stad met de modernste architectuur. Het Haitong Securities gebouw is daar een mooi voorbeeld van. De golvende gevels in de top geven de wolkenkrabber haar eigen karakter. De producent van huishoudelijke apparaten en ventilatoren is er creatief mee omgegaan en heeft op het naastgelegen gebouw een gigantisch billboard geplaatst. Een billboard met een grote ventilator.., de architectuur doet de rest.

read more

Tuinkabouter

Een bekend merk van reinigingsapparatuur laat in een commercial zien hoe het schoonmaken werkt. Links inspuiten; rechts schoon. Het viel ons in ieder geval op.

 

read more
Subscribe to RSS - blogs