Campagnes

Reclamecampagne

Een reclamecampagne is meer dan een boodschap alleen. Het maakt deel uit van uw communicatiestrategie en zorgt dat de unieke beleving op uw doelgroep is afgestemd.

Het is het verleiden tot een koop en/of aanzetten tot een actie.

 

Bij een reclamecampagne is promotie één van de meest ingezette middelen. Naast adverteren betrekken we online-bannering en socialmedia steeds meer bij het plan. Maar ook het enthousiasmeren en ondersteunen van het distributiekanaal hoort zeker bij de mogelijkheden. Een ieder die al zaken met u doet kan als promotor in aanmerking komen. We zoeken dan ook altijd naar meer rendement uit bestaande relaties en/of middelen.

 

Voordelen van een campagne

Een campagne wordt breed ingezet als er in korte tijd een groot bereik moet worden behaald. Een gerichte inzet is ook mogelijk, zoals direct marketing campagnes en/of het verhogen van het bewustwordingsproces. Denk hierbij aan voorlichting vanuit de overheid.

 

Enkele zaken waar wij rekening mee houden:

• het AIDA-model (attention – interest – desire – action)

• de drie G’s zijn in uw campagne verwerkt

• er wordt een dynamiek aan uw campagne toegevoegd (de doelgroep kan iets verdienen door iets te doen)

• de doelgroep wordt opgeroepen en/of aangespoord tot een handeling

• uw campagne is voorzien van een slogan of webadres

• nieuw is leuk en dit ondersteunt uw marketing

• u presenteert zich visueel goed (u valt op)

 

 

Reclame en promotie

Het onderscheid tussen reclame en promotie is zeker aanwezig. Promotie wordt meer gezien als de ondersteuning van de daadwerkelijke verkoop. Reclame heeft ook tot doel om -met de kracht van herhaling- het imago te versterken.

 

Wilt u meer weten?

Neem dan gerust contact met ons op.

 

 

 

Ja, ik wil meer weten

 

 

 

Ontwerp-campagne

 

 

 

reclame campagne