Verpakkingsontwerp

Verpakkingsontwerp

Een goede verpakking kenmerkt zich door de toepassing, namelijk of het product verpakt is. Commerciële verpakkingen hebben twee basisfuncties: het beschermen van het product tegen beschadiging tijdens het transport en het ondersteunen van de verkoop aan de eindgebruiker. Een verpakking kan ook ingezet worden om bijvoorbeeld diefstal tegen te gaan.

 

Om tot een nieuw verpakkingsontwerp te komen beginnen wij altijd met een project briefing naar u, de klant. Vervolgens inventariseren en analyseren we de mogelijkheden, waarna we overgaan tot een strategisch ontwerp. Zo wordt een eerste conceptvoorstel tot leven gebracht. Hier kunt u een keuze maken zodat wij vervolgens kunnen overgaan tot de juiste afstemming.

 

Voordelen van een verpakkingsontwerp

Een verpakking kenmerkt zich hoofdzakelijk door bescherming en transport. Als tweede biedt een verpakking de mogelijkheid te communiceren met de -industriële en/of commerciële- eindgebruiker.

 

Enkele zaken waar wij rekening mee houden:

• modulaire toepassingen (stapelbaar indien van toepassing)

• zelfdragende uitvouwmodellen (milieubewust en indien mogelijk)

• een meerwaarde voor de gebruiker (indien mogelijk voor hergebruik)

• gebruiksvriendelijke eigenschappen

• de verpakking is esthetisch visueel verantwoord

• nieuw is leuk en dit ondersteunt uw marketing

• u presenteert zich visueel goed (u valt op)

 

 

Ontwikeling en toepassing

Onze ontwerpen worden -op voorhand- technisch beoordeeld door de uiteindelijke leverancier (meestal speciaal-drukkerij). Niets is vervelender dan een ontwerp met concessies. De uitvoering zal zo dicht als mogelijk aansluiten bij het gepresenteerde ontwerp.

 

Wilt u meer weten?

Neem dan gerust contact met ons op.

 

 

 

Ja, ik wil meer weten

 

 

 

verpakkingsontwerp dozen

 

 

 

verpakking flexodruk