Nieuw ontwerp voor een verpakking FUFU
Nieuw ontwerp voor een verpakking Bigi Mama FUFU. FUFU is een vaste brij verkregen uit de cassave, bakbananen en/of yams. In geheel West- en Midden-Afrika is het een hoofdbestanddeel van of een onderdeel van vele gerechten. De fufu wordt in grote ballen bij gekruide soep of saus geserveerd. Met de vingers van de rechterhand wordt de fufu tot kleine balletjes gekneed, in de soep gedoopt en vervolgens opgegeten.
In plaats van cassave kunnen afhankelijk van de regio ook yams, taro of andere planten met een hoog zetmeelgehalte gebruikt worden. In Congo-Kinshasa wordt een maisbrij ook FUFU genoemd.
Het logo Bigi Mama staat ‘clean’ op een witte achtergrond. De achtergrond is wit, dat weer aansluit op de symboliek van meel en als onderdeel meegenomen in het nieuw ontwerp voor een verpakking als deze. Omdat het hier om meel van bakbananen gaat zijn deze als ‘band’ op de achtergrond meegenomen.
In dit nieuw ontwerp voor een verpakking van doosjes is rekening gehouden met primaire kleuren zodat dit de herkenning van dit product verhoogt. Voor de doelgroep is fel kleurgebruik een van de meest primaire communicatiemiddelen die in de cultuur heerst.
Bigi Mama is een private label voor de Afrikaanse markt van Afrikaanse producten uit hun eigen thuismarkt.
Zie ook: “restyling ontwerp voor een verpakking”.