Restyling ontwerp voor een verpakking Semoulina
Restyling ontwerp voor een verpakking Bigi Mama Semoulina was noodzakelijk om ervoor te zorgen dat er geen inbreuk ontstond op het merkenrecht. De voorgaande verpakkingslijn leek te sterk op de vormgeving van de concurrentie. Een schild is toegevoegd onder het logo Bigi Mama. Zo is het schild als onderdeel meegenomen in de restyling ontwerp voor een verpakking als deze. Ook is gekeken naar een extra stijl element om de kwaliteit meer te accentueren; ‘Bigi Mama Original’.
Bij dit restyling ontwerp voor een verpakking van zakken van 5 Kilogram is rekening gehouden met primaire kleuren zodat dit de herkenning van dit product verhoogt. Voor de doelgroep is fel kleurgebruik een van de meest primaire communicatiemiddelen die in de cultuur heerst.
Bigi Mama is een private label voor de Afrikaanse markt van Afrikaanse producten uit hun eigen thuismarkt.
Zie ook: “nieuw ontwerp voor een verpakking”.